Ще ви споделя нещо много красиво

Бисмиляхи рахмани рахим

„Аллах възлага на всяка душа само според силите й. За нея е онова, което е придобила и против нея е онова, което е придобила. Господи наш, не ни наказвай, ако сме забравили или съгрешили! Господи наш, не ни натоварвай с бреме, каквото стовари върху онези преди нас! Господи наш, не ни натоварвай с това, за което сме немощни! И се смили над нас, и ни прости, и ни помилвай! Ти си нашият Закрилник. Подкрепи ни Ти срещу невярващите хора“!Искам да споделя с вас от 3- ти джуз последния айет,просто някои неща от последния айет на сура бакара. Дълъг айет е,но ще споделя с вас само няколко пояснения на първата част от айета която е„ Аллах възлага на всяка душа само според силите й.“ Думата Теклиф на арабски означава „да бъдеш натоварен с нещо“ а Аллах казва:“ Аллах не натоврва нито една душа“ Аллах няма да затрудни нито един човек,а само до възможностите които има. Което всъщност означава,че каквито и изпитания да имаме в живота,са точно съобразени с нашата възможност да се справим с тях. Изпитанието което изживява някой друг,може да е нещо,с което аз не бих се справил и обратното.Даровете на които се наслаждаваме в живота и трудностите които изживяваме,страданията и затрудненията ни са всъщност точно съобразени със самите нас. Затова Аллах казва,че не възлага на никого повече,от колкото може да изтърпи. Другото забележително нещо в този айет е, че има неща,за които всички ние сме еднакво отговорни.Има заповеди в Исляма,на които не можеш да кажеш: Ами… знам че ти можеш да го правиш,но аз не мога,просто не е за мен.Например петкратната молитва,не можеш да казваш- „Машалаах ти кланяш пет пъти на ден,аз бих го правил само през Рамадан,но по принцип е невъзможно да се справя..нямам тази възможност“ Не може да се оправдаваш по този начин,защото това са част от заповеди на Ааллах,които той е възложил на всяка една душа,възлага ги на всички хора и трябва да се справиш…И има много,много,много малки изключения,но дори и тогава има различни мнения,но като цяло това са всеобщи закони.За големите основни неща,които са забранени и големите неща,които са задължителни за мюсюлманите,не може да се оправдавате с това,че Аллах ме разбира,че не съм точно от типа на „кланящите се“ или пък „не съм по ставането рано сутрин и затова не мога да кланям феджр.Така не става. Аллах ни е възложил тези отговорности,знаейки че всяко човешко същество наистина може да се калня пет пъти на ден.Всяко човешко същество,всеки мюсюлманин е способен да стои далеч от харама.Вие сте способни да вършите всички тези неща,затова когато си кажеш,че не можеш и се самоубедиш че не можеш,ти всъщност отричаш това което Аллах казва за теб.че ти можеш,че е по силите ти, и че Аллах не би дал никога тези неща за теб или за мен да ги правим,ако нямаме тази способност.Затова трябва да се попитате:“Искрен ли съм със себе си,като казвам „не мога“ или Аллах е искренният,който казва:“Да можеш“ и че не би ти дал нещо,което не можеш да понесеш.Това е наистина честния въпрос към самия теб,който трябва да си зададем,особено щом се отнася зо големите заповеди на Аллах.И накрая „за нея е онова което е придобила и против нея е онова което е придобила“.Ще ви споделя на бързо нещо много красиво:Аллах казва: ..за човек е онова което сам е придобил.Ще има за себе си ‚каквото е придобил“ в смисъл на грехове..които ще бъдат срещу него.Затова има неща,които имаш и придобиваш,които ще са за теб,а други срещу теб.. На арабски кесеб,което е по лесно за придобиване е използвано за добрите дела,които ще са за теб.А ектесеб,което е по-трудно за придобиване е използвано в айета за лошите дела.Което е странно защото си мислим,че греховете по лесно се придобиват,а добрите дела по трудно.Но Аллах всъщност ни разкрива в този айет една тайна:Греховете за кратко може по лесно да се придобиват,но бихте ли платили за тях в дългосрочен план? В последствие тези грехове носят толкова много трудности и проблеми,заради неподчинението пред Аллах,което всъщност вече не изглежда никак лесно за придобиване.Като кражбата..може да е лесна,но времето в затвора ще е доста трудно.Т.е това което правиш,може да ти изглежда лесно,но цената която в последствие плащаш я прави много трудна и лоша грешка,която сам си направиол.А да си намериш работа,да работиш усилено и да печелиш пари по правилния начин,може да е много трудно,но трудноста която си отблъснал от себе си в сравнение с това,което сега првиш е доста лесно.Това е погледа върху нещата,който Аллах иска от нас да имаме относно лошите и добрите дела.Добрите дела може да изискват много повече работа,но Аллах ще ти улесни.А лошите дела може да са много много по лесни за вършене,но ще платите цената и ще узнаете,колко затруднения донасят в живота ви.Затова не надценявайте това което Аллах ви е възложил като отговорности и не подценявайте тежеста на греховете си.Не подценявайте,мислейки си – „просто това е което правя,не ме интересува“Без дори да помислите за неприятностите и затрудненията,които ще ви донесе утре,и особенно когато и вие и аз ще застанем пред Аллах!

Advertisements

Вашият коментар

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s